SPOSÓB NA ORTOGRAFIĘ
Klasa 3a swoje twórcze zdolności wykorzystała do utrwalenia zasad pisowni z ó. Każdy uczeń wie, że nasz język lubi płatać figle. Poznawanie trudnych wyrazów i zapamiętanie ich zapisu, to wielkie wyzwanie. Jak można sobie pomóc? Trzeciaki już wiedzą. Ortograficzne rymowanki, które powstały podczas grupowej pracy, z pewnością im pomogą. Przerywnikiem podczas twórczej zabawy były propozycje ćwiczeń ruchowych Akademii Krokieta i Lamy. To świetny pomysł na naukę połączoną z zabawą. Zachęcamy wszystkich do polowania na zasady pisowni, z wykorzystaniem ćwiczeń ruchowych wspólnie z Mery z kamery.
Dorota Gwarda
“Potańcówka”
Sójka i jaskółka kręcą razem kółka.
Przyleciał do nich mały wróbelek,
który na imię miał Felek.
Tak sobie współnie kręcili kółka,
aż dolecieli do niewielkiego pagórka.
Tam było zamków wiele,
w których mieszkali król, królowa i ich przyjaciele.
Ucztę sobie zrobili z królika i ogóreczka,
popijając miód z kubeczka. ( Fabian, ZosiaL, Wiktoria, Ksawery, Olek)
“Jak królik zjadł nos króla”
Za górami, za lasami
mieszkał król z królikami.
Późnym rankiem karmi je,
a każdego inaczej zwie.
Pierwszy Józef, drugi Jacek,
trzeci Ogórek, a czwarty Placek.
Nagle Ogóreczek w górę skoczył
i króla zaskoczył.
Zjadł jego nochal,
i król do rana szlochał. (Ewa, Wojtek, Nela, Kaja, Bartek, Dominik)