JAK MOŻEMY ZAPEWNIĆ DZIECKU DOBRY START W I KLASIE?
1. Wyrabiamy samodzielność (umiejętności związane z samoobsługą i estetycznym wyglądem, dbałość o rzeczy).
2. Kształtujemy wytrwałość i systematyczność (rozpoczętą budowlę z klocków warto skończyć, by zobaczyć, jak będzie wspaniała).
3. Wzbogacamy dziecięcą wiedzę o świecie, zachęcamy do działania (różę trzeba powąchać, by wiedzieć, że pachnie, ale biorąc ją do ręki, trzeba uważać na kolce).
4. Rozwijamy spostrzegawczość i myślenie („poszukaj”, „zobacz”, „znajdź”, pytamy: „czy wiesz, że; odpowiadamy na pytania: „dlaczego?”, „gdzie?”, „po co?”).
5. Uczymy prawidłowej wymowy (nie naśladujemy mowy dziecięcej, zawsze używamy prawidłowej; jeśli mamy wątpliwości, zgłośmy się do logopedy).
6. Wyrabiamy umiejętność słuchania (gdy mówimy do dziecka, zachęcamy, by wysłuchało nas do końca).
7. Rozwijamy zainteresowania książką (czytamy bajkę wiele razy, gdy dziecko się tego domaga, sięgamy po nowe książki, odwiedzamy biblioteki, księgarnie).
8. Usprawniamy rękę dziecka (zachęcamy do rysowania, lepienia, wydzierania).
9. Wpajamy zasady kulturalnego zachowania (wyrazy: „proszę”, „dziękuję”, i „przepraszam” niech będą jak najczęściej używane).
10. Kształtujemy pozytywną motywację do uczenia ( nie straszymy szkołą, zachęcamy, ale nie zmuszamy do nauki).